Tomorrowland

Mimo przeciętnych ocen czekałem od dawna na ten film i wreszcie moje pragnienie zostało spełnione i powiem wam szczerze, że się na nim nie zawiodłem.

Ja całkowicie zdaję sobie sprawę, że ten obraz jest momentami naiwny i z jednej stara się być dorosły, a z drugiej strony jednak chce być dla dzieci, ale powiem szczerze, że mam to gdzieś.

Zacznijmy jednak od początku.
Jest to historia, która opowiada o pewnej niezwykłej, cudownej, wręcz idealnej krainie, którą zbudowano dzięki potędze największych umysłów i tylko tacy mogą tam mieszkać.
W pierwszych scenach widzimy Clooneya, który próbuje nam wytłumaczyć coś ważnego, ale zamiast tego oglądamy jego retrospekcje, które w  pewnym momencie zostają przerwane, a głos zabiera blondyna i zaczyna się opowieść o tym jak dowiedziała się o krainie jutra i o tym jak poznała staruszka.
Większość filmu to tak naprawdę szukanie prawdy przez Casey oraz podróż z Ateną i Frankiem do Tomorrowland.

Największym minusem obrazu jest to, że rzadko odwiedzamy wyspę marzeń i większość czasu tkwimy w ponurej rzeczywistości.
Ten bajeczny świat odwiedzamy raptem dwa razy i to niestety na  parę minut.
Za pierwszym razem dzieje się to gdzieś na początku, a za drugim dopiero pod koniec.

Powinienem jeszcze wspomnieć, że bardziej jest to historia dla dzieci, niż film dla dorosłego odbiorcy, ale mi to w ogóle nie przeszkadzało i bawiłem się świetnie.

Na plus należy  zaliczyć obsadę, ponieważ mamy tutaj Georga, doktora House, seksowną małolatę i tę niby inteligentną blondynę, która jest cholernie niezdarna i często rzuca jakimiś głupimi tekstami.

Należy też wspomnieć, że muzyka robi piorunujące uszy, a dzięki oczom obserwujemy efekty komputerowe, które są zrobione po mistrzowsku.
Jeśli zaś chodzi o efekty specjalne, to ich w filmie praktycznie nie ma albo ja jestem ślepy.

Filmowy Janusz mówi: Jest to specyficzny film, który podoba się mało komu, ale mimo wszystko polecam wam seans, abyście sami sobie wyrobili na jego temat zdanie.
Uprzedzam jednak byście nie nastawiali się na poważne i dorosłe kino, bo inaczej się rozczarujecie i będziecie płakać ze złości. 

Skomentuj

