Touching the Void

Nie jestem fanem filmów dokumentalnych, ale postanowiłem obejrzeć ten obraz i…
Powiem wam szczerze, że jeszcze nigdy nie widziałem tak genialnych ujęć, ale zacznijmy od początku.

Przez kilka pierwszych minut nie byłem zachwycony tym dzieem, ale postanowiłem oglądać dalej i powiem wam, że wsiąknąłem, a do tego nie mogłem oderwać wzroku od ujęć (koleś, który pokazywał sceny wody, to niezły skurwiel).

Muzyka oraz zdjęcia są mistrzowskie i jedyne do czego można się przyczepić, to to, że aktorstwo ssie, ale tylko idiota może narzekać na to (a ja nie jestem nim [chyba]), więc jedynym minusem może być to, że nie każdy lubi filmy dokumentalne.
Sam jakoś za bardzo nie przepadam za nimi, ale cieszę się, że obejrzałem to dzieo.

Jeszcze dorzucę to, że charakteryzacja robi robotę i sprawia, że widz jeszcze bardziej wczuwa się w historię i współczuje bohaterom.

PS Film opowiada historię o dwóch alpinistach, którzy postanowili zdobyć niezdobyty szczyt, i gdy w końcu udało się im to, to oczywiście musiało coś pójść nie tak i schodzenie stało się dramatem, który będzie na zawsze legendą.
PPS Jako ciekawostkę powiem wam, że Simon po zakończeniu zdjęć zerwał kontakty z ekipą filmującą oraz z Joe`em.

PPPS Cieszę się, że bohaterzy nie płakali, gdy opowiadali swoją historię.
Moim ulubionym reżyserem jest K.S. (recenzowałem jego dwa filmy na blogu)

Filmowy Janusz mówi: Jeśli ktoś z was kocha wspinaczkę, to powinien obejrzeć ten dokument, aby zrozumieć, że nawet, gdy uda ci się gdzieś wejść, to nie znaczy, że reszta pójdzie jak z płatka (może być to dopiero początek kłopotów).
Czytałem komentarze ludzi, którzy obejrzeli ten film i mówią oni, że dzięki temu dzieo można się wiele nauczyć, ale niestety nie wiem czy to prawda, ponieważ moją jedyną wspinaczką jest dotarcie do łóżka.
Jeśli nigdy nie widzieliście żadnego dokumentu, to i tak polecam wam spróbować obejrzeć ten, ponieważ historia wciąga (po paru minutach, ale wciąga). 

Skomentuj

