T2: Trainspotting

Wiecie jak się mówi na idealny gwałt?
– „T2: Trainspotting.”

Nie ma szans na to, abym powiedział coś złego o tym filmie, ale mimo wszystko ten obraz nie powinien w ogóle powstać.
Wskrzeszanie starych marek to głupota i ludzie muszą to wreszcie zrozumieć, bo inaczej będziemy częściej oglądali takie „perełki” typu „KONG: SKULL ISLAND” lub najnowsza „Alice Through the Looking Glass”.
Owszem, T2, to całkowicie inny poziom, ale mimo wszystko to nadal gwałt.

Czy jeśli zabiłbym Hitlera, to można powiedzieć, że nie jestem mordercą, bo zrobiłem coś dobrego.
Bullshit – bo mimo chęci, to to nadal będzie morderstwo.
Tak samo jest z tym i innymi obrazami, które nawet jeśli będą dobre, to nadal to będzie gwałt.
Kurcze, skończę już pisać tę metaforę, bo zaraz ktoś mi wyskoczy, że jestem sadomasochistą i lubię takie rzeczy.
Uwierzcie mi, że nie, nie jestem aż takim fetyszystą i nie podoba mi się to, że wytwórnie zamiast szukać nowych marek, wolą odgrzewać rzeczy, które kiedyś się sprawdziły.
Czy to jest dobre?
Dla mnie nie i mówię to, mimo iż bardzo dobrze się bawiłem na rebootach serii „RoboCop” lub „Dredd”.

trainspotting-2.png
Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka…

Kurcze, jeszcze nawet słowa nie napisałem o dziele, który mam zrecenzować i to, dlatego że temat sequeli, prequeli, rebootów itp. jest na tyle ciekawy, że można by się pokusić na długi wpis.

Dobra, zróbmy tak – gdy obejrzę „Power Rangers”, to wtedy będę mógł się wziąć za długi wpis, a na razie powiem tylko tyle.
Retro jest fajne, ale ilość powrotów sprawia, że to w końcu pierdolnie, a wtedy wybierzecie mnie na mesjasza, który was zaprowadzi do raju, w którym będzie wiele mało znanych dzieł.
A nim do tego dojdzie, to trochę minie, więc czas wreszcie opowiedzieć wam o obrazie.

To jest dobre kino – niektórzy nawet mogą powiedzieć, że bardzo dobre, ponieważ nostalgia działa i sprawia, że, gdy ludzie oglądają ten film, to przenoszą się w czasie i przypominają sobie o dniach, które umarły.
Nie zrozumcie mnie źle, to nie jest nic złego, by wspominać, ale niech wspomnienia nie zamieniają się teraźniejszość, bo tak się nie da.
Można próbować poczuć oddech tamtych dni, ale, to nigdy nie będzie to samo, więc wracajcie do filmów, seriali, gier, muzyki, ale musicie pamiętać, że te czasy już nie wrócą, a te rebooty, sequele, prequele, to zwykły skok na kasę.
Najlepsze jest to, że rzadko kiedy one się udają, ale ludzie wolą pamiętać tylko o tych udanych, a zapominają, że 90% z nich to gnioty.
Więc zostawcie Titanica i pozwólcie mu pozostać w tamtych czasach.

Ja wiem, że każdy chciałby zobaczyć jak jego ukochani bohaterowie żyją po zakończeniu zdjęć, ale od tego jest wyobraźnia.

trainspotting-2 screen
Dawne czasy nie powrócą.

Wracając do dzieła – aktorzy naprawdę są już starzy, więc nie liczcie, że będą grali równie dobrze jak kiedyś, ale nie jest źle – naprawdę nie jest źle.
Dorzućmy jeszcze te kilka mrugnięć do widza, aby powspominać i powiem wam szczerze, że wyszło dobrze, bo nawet osoby, które nie znają pierwowzoru są w stanie odnaleźć się w tym świecie.
Oczywiście „dziadkowie” będą się lepiej bawili od młodych, bo o wiele więcej detali odnajdą, ale mimo wszystko jest to kino dla każdego.
Powiem wprost, ma ono jaja i bawi i zachwyca, ale mimo wszystko nadal to zwykły skok na kasę, więc nie mogę temu dać wysokiej oceny.

Owszem, ten bulle-time, ta zabawa z widzem robi robotę, ale to nadal SAMI-WIECIE-CO.

Kurcze, zapomniałem całkowicie wspomnieć o fabule, ale chyba nikt się nie obrazie za to, że dopiero teraz o tym wspominam.
Nasz główny bohater wraca po 20 latach, aby spotkać swoich starych znajomych…
To co zobaczycie, to powiem szczerze – jest kolejką górską, która wspinała się raz w górę, a raz w dól i  bawi jak cholera.

t2-trainspotting-2
Widzę swoją przyszłość.

Ten obraz dostaje ode mnie 7 gwiazdek, bo to naprawdę dobre kino, ale boli to, że jedzie na sentymencie (kurwa mać).

Filmowy Janusz mówi: Fani jedynki muszą iść na seans, ale osoby, które nie znają tej paczki, też mogą się przyłączyć do nich, ponieważ to naprawdę dobry kawałek solidnego kina. 

Skomentuj

