Split

Bestia niszczy, bestia jest zła, to mógł być cholernie dobry film, a wyszła…
Bestia (ha ha ha). 

Ten wciągający i trzymający w napięciu obraz ma kilka wad, które psują całkowity odbiór tego dzieła.
Ja wiem, że wielu z was doceni to co ja uważam za minusy, więc weźcie głęboki wdech, ogarnijcie, że to subiektywna recenzja (jak każda inna) i możemy zaczynać.

rs-split-f0a299c5-db50-4c61-afdd-b7423a8ca912
Nie pójdziesz na żadną imprezę młoda dziewczyno. 

Film jest promowany tym, że nasz główny bohater ma co najmniej 24 osobowości, ale niestety na ekranie zobaczymy ich o wiele, wiele mniej, więc skąd wzięło się aż tyle?
Twórca chce, aby widz sam sobie dopowiedział jakie inne wcielenia miał bohater?
Jeśli tak, to ja tego nie kupuję, a nawet to podpalam.

Jeśli chodzi o drugą wadę, to uprzedzam, że to podpada pod spoiler, więc jeśli jeszcze nie oglądaliście tego dzieła, to omińcie ten akapit.

[SPOILER ON]

Pierwsza połowa seansu jest cholernie realistyczna i nie ma się do czego przyczepić, ale, gdy bestia wychodzi na światło dzienne, to nagle realizm idzie się pieprzyć i dostajemy…
Kurcze, sam właściwie nie wiem co.
Całe to napięcie, cały ten klimat szlag trafia i zacząłem się zastanawiać, czy ktoś przypadkiem mnie nie naćpał, ponieważ potwór jest tak bardzo groteskowy, że aż śmieszny.
Podejrzewam, że to specjalny zabieg, aby mózg widza znalazł się na ścianie, ale ja tego znów nie kupuję.
A propo groteski – scena z wieszakiem wymiata[mózg rozjebany].
Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że ten obraz dzieje się w uniwersum „Niezniszczalny”  i jest uważany jako sequel.

[SPOILER OFF]

61-7-700x451
Wsiadaj – jedziemy na piwo. 

Mógłbym się jeszcze przyczepić do gry aktorskiej, ponieważ główny bohater tak genialnie zagrał, że reszta przy nim blednie…
Można wręcz powiedzieć, że są przeciętni, a nastolatki prócz ciała nie mają za wiele do zaoferowania – prócz tej cichej.
Na wszelki wypadek napiszę, że to moja subiektywna opinia, aby nikt mnie nie pozwał za to, że nie zgadzam się z innymi.

Główny bohater porywa studentki i byłby to zwykły film, gdyby nie to, iż cierpi on na chorobę podobną do rozdwojenia jaźni – tyle tylko, że tych jaźni jest ponad dwadzieścia.
Dziewice, aby przeżyć muszą działać wspólnie i znaleźć wyjście z pomieszczenia – i to jak najszybciej, ponieważ zbliża się bestia.
O co z tym chodzi? Aby się tego dowiedzieć musicie obejrzeć obraz.

Ten thriller otrzymuje ode mnie 7 gwiazdek, ponieważ przez większość czasu naprawdę trzyma w napięciu, ale w pewnym momencie zaczyna się wszystko wyjaśniać i wszystko trafia szlag.

Filmowy Janusz mówi: Jeśli szukacie dobrego filmu na wieczór, to polecam ten seans, ale uprzedzam, że końcówka może wkurzyć. 

Skomentuj

