It Comes at Night

Filmowy Janusz został przyciśnięty do fotela przez potężny klimat. 

Od razu muszę was ostrzec, że to nie jest typowy horror, właściwie można powiedzieć, że jest to bardziej thriller, który potrafi przerazić.
I mówię to całkowicie poważnie, ponieważ może i użyto starych jak świat sztuczek, to mimo wszystko, gdy wybrałem się drugi raz, to i tak pewna scena sprawiła, że miałem dreszcze i to mimo tego, iż wiedziałem co się stanie.
Dlaczego się nabrałem?
Ponieważ atmosfera w filmie jest tak ciężka, że można ją kroić nożem i sprzedawać innym dziełom, a i tak dalej będzie wciskać w fotel.

screen-shot-2017-05-01-at-9-17-12-am
Gdybyś przeszedł na wegetarianizm, to by do tego nie doszło. 

Jest dobrze, nieprawdaż?
Niestety na tym torcie nie ma wisienki, ponieważ spieprzono jedną rzecz – chodzi mi o dialogi.
Ja naprawdę jestem wyrozumiałym kinomaniakiem i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, aby zwracać uwagę na nie, ale tutaj jest naprawdę źle.
Niestety nie wiem, czy jest to wina tłumaczy, czy może sami twórcy pisali to na kolanie, ale podczas rozmów czułem się jakbym oglądał rozmowę między neandertalczykami – kali jeść, kali spać, kali wypierdalać.
Może trochę przesadzam, ale naprawdę przeszkadzały mi one w chłonięciu klimatu.

Słyszałem także głosy (nie, nie w mojej głowie), że nie wykorzystano całkowitego potencjału jaki tkwił w tym filmie, ale ja się z tym nie zgadzam.
Dla mnie jest to opowieść, z której  wycięto początek oraz koniec i wrzucono widza do lasu, aby podpatrzył rodzinkę, która próbuje przeżyć epidemię.
Jak to się zaczęło i jak to się zakończy tego nawet widz nie wie i to mi się cholernie podobało.
Wiem, że chcecie wiedzieć wszystko, ale nie tym razem i za to szanuję twórcę.

Muszę też pochwalić pracę kamery, ponieważ przez większość czasu delikatnie sunęła powoli, a scena, gdy światło latarki skierowane było na las, to mój faworyt na „ujęcie roku”, bo mógłbym na to patrzeć cały czas.

PS Film obejrzałem w kinie „Przedwiośnie 3D” w Krotoszynie i jeśli będziecie w okolicy, to warto wybrać się na jakiś seans.

screen-shot-2017-06-09-at-2-13-31-pm-969x520
Czarno to widzę. 

Daję temu filmowi 8 gwiazdek, ponieważ klimat mnie omamił, a „kamerujący” dobił. . 

Filmowy Janusz mówi: Jeśli pasuje wam, że nie otrzymacie żadnych odpowiedzi i jedynie możecie obserwować jak mężczyzna próbuje przetrwać ze swoją swoją rodziną, to zakochacie się w tym dziele.
Jeśli jednak potrzebujecie odpowiedzi co i dlaczego się stało, to nawet nie podchodźcie do tego filmu, bo się, aby wkurzycie.

One thought on “It Comes at Night

Skomentuj

